Meest gestelde vragen
Hoe kan ik reserveren voor Zelf Varen?
Reserveren voor een Zelf Varen sloepje gaat uitsluitend online en is veilig en gemakkelijk te doen. Mocht je moeite hebben met dit proces, bel ons dan en dan helpen we je telefonisch door dit proces.
Reserveren? Klik hier!
Wat zijn de verhuurtijden van de sloepen?
We varen met vastgestelde tijdsloten, deze tijdsloten kan je vinden gedurende het boekingsproces.
Heb ik een vaarbewijs nodig?
Een vaarbewijs is niet nodig bij onze zelf varen sloepjes. Ze zijn gemakkelijk te besturen en van te voren krijg je van ons een duidelijke uitleg. Let wel op, dat degene die vaart 18+ is. Dit is namelijk wel verplicht.
Waar kunnen we heen varen?
Benieuwd waar jullie allemaal heen kunnen varen? Bekijk hier onze vaarkaart.
Wat gebeurd er als we te laat zijn?
Wanneer je te laat bent met een geboekte activiteit, zal dit in mindering worden gebracht op de tijdstuur. De eindtijd staat namelijk vast. Zorg er dus voor dat jullie ongeveer een kwartiertje voordien aanwezig zijn.
Mogen honden mee aan boord?
Een hondje mag zeker mee aan boord. Hou er rekening mee dat de hond niet op de kussens van de sloepen mag. Neem hierom een dekentje mee waar de hond op kan liggen.
Waar moet ik me melden als ik een sloep heb gereserveerd?
De opstapplaats van onze Zelf Varen sloepjes is bij BAAI Breda. Hier kunnen we je ontvangen en nemen we de tijd om even de laatste dingetjes door te spreken. Vanuit hier lopen we naar onze eigen steiger, die ligt aan ons eigen terras!
Adres: Markkade 1AB, Breda
Met hoeveel personen mag je maximaal op de boot?
Onze royale sloepen hebben een maximale capaciteit van 7 personen. Onze luxe sloepen hebben een maximale capaciteit van 10 personen.
Mochten jullie met meer personen willen zelf varen, kunnen jullie 2 zelf varen sloepjes boeken of eventueel ook kijken naar de mogelijkheden om te varen met schipper (vanaf 10 personen).
Mag ik zelf eten en drinken meenemen?
Zelf eten en drinken meenemen is zeker toegestaan, echter kan je het tijdens het reserveringsproces ook gemakkelijk aan jouw boeking toevoegen! Wij zetten dit dan voor jullie aan boord in een ijskoeler.
Hoe zit het met slecht weer?
Het weer in Nederland is onwijs onvoorspelbaar en we raden hierom aan om dit altijd op de dag zelf te kijken naar wat het weer doet. Mocht het tijdens jullie tocht slecht weer zijn, kunnen we de boeking verplaatsen naar een andere dag.
Een verplaatsing dient altijd telefonisch en per mail worden doorgegeven. Hierna ontvang je van ons een kortingscode van 100% waarmee je een nieuwe boeking kan plaatsen op een andere dag.
Kan ik kosteloos annuleren?
Het is niet mogelijk om het zelf varen sloepje kosteloos te annuleren. Kosteloos verplaatsen is daarentegen wel mogelijk. We verwijzen je hiervoor graag door naar onze algemene voorwaarden.